Esthers Massage en

Triggerpoint praktijk

Lycon waxing info

Lycon waxing!

Met Lycon precision waxing wordt haar vanaf 1 mm moeiteloos gewaxt zonder huidirritaties of roodheid en is nagenoeg pijnloos. Het maakt je huid super zacht en glad. Als je eenmaal met deze wax hebt kennis gemaakt, wil je nooit meer iets anders.

Vrouwen én mannen willen een altijd gladde en superzachte huid, zonder al het gedoe en de pijn van harsen. Dit kan nu met de nieuwe manier van ontharen, dat vanuit Down Under de wereld aan het veroveren is.

Ik stelt hoge eisen aan de kwaliteit en duurzaamheid van de behandelingen en producten en kiest voor het ontharen voor de crème de la crème onder de waxen:
Lycon Precision waxing

Lycon wax, op basis van natuurlijke ingrediënten, zorgt voor een superglad en langdurig resultaat. Haar vanaf 1 mm wordt moeiteloos gewaxt. De wax is verrijkt met aromatische oliën en maakt iedere behandeling tot een aangename ervaring. De huid is na het waxen super zacht zonder irritaties.

De Lycon wax hecht alleen aan de haren en plakt niet aan de huid. Dit betekent aanzienlijk minder pijn en irritatie. Doordat de Lycon wax op lage temperatuur verwarmd word en gemakkelijk smeerbaar is, maakt dat het heel prettig en comfortabel aanvoelt. Door de heerlijke geuren van o.a. aardbeien en lavendel, de leuke kleurtjes en klinkende namen als So Yummie en So Berry is een waxbehandeling echt geen straf meer.

Hot wax behandeling

De behandeling start met het schoonmaken en desinfecteren van de huid om vuil, transpiratie, deodorant en cosmetica te verwijderen. Hierna wordt er een pre-waxingolie aangebracht. De olie zorgt ervoor dat de wax niet aan de huid trekt maar alleen aan de haartjes hecht, hierdoor wordt de behandeling als comfortabel en nagenoeg pijnloos ervaren. Dan volgt, tegen de haargroeirichting in, het aanbrengen van de wax die met een snelle beweging weer wordt verwijderd. Na de hotwax wordt de LYCOjet  wax als nabehandeling ingezet. Effectief voor het verwijderen van kort en hardnekkig haar. De haren blijven hierdoor nog langer weg. De poriën worden hierna gesloten en de huid gereinigd. Als laatste wordt er een tea-tree soothe of soothing cream aangebracht om de huid te hydrateren, te koelen, te verzachten en te verzorgen en wordt het gewaxte gebied behandeld met de Ingrown-X-it solution, dé oplossing tegen ingegroeide haartjes en irritaties.

De voordelen van waxen op een rijtje:

• geschikt voor haartjes vanaf 1 mm
• nagenoeg pijnloos
• zacht voor de huid
• geen huidirritatie of roodheid
• de wax wordt aangebracht op een lage temperatuur
• verrijkt met essentiële oliën
• heerlijke geuren zoals aardbei, vanille en lavendel
• maakt je huid zacht en glad

Hygiene?

Het is het belangrijk dat de behandeling hygiënisch gebeurt. Daarom worden de spatels om wax op jouw huid aan te brengen maar een keer gebruikt. Wij werken altijd met handschoenen en een mondkapje op en aan en alles wat met de huid van een klant in aanraking komt, gooien we na de behandeling weg. Dus alles wat jouw huid aanraakt, is schoon!

Wanneer Waxen?

Je kunt je laten waxen als de haren ongeveer 2 mm zijn. Gemiddeld wordt de behandeling na 4 tot 5 weken herhaald.

Wanneer kan ik me niet laten waxen?

Wax niet als je medicijnen slikt die de gevoeligheid van de huid beinvloeden zoals Rouaccutane, Tetracyline of Glucolic Acid. Stel mij op de hoogte als je diabetes hebt, een huidallergie of chemotherapie/radiotherapie hebt ondergaan. Laat het ook weten als je een ziekte hebt waardoor je immuunsysteem wordt aangetast. Wax zeker niet als je denkt dat je een schimmelinfectie hebt.

Wel doen:

·        Wax met regelmaat voor een optimaal resultaat. Kom afhankelijk van jouw haargroei 3 tot 6 weken na je vorige afspraak terug. Je haar moet ten minste 2 mm lang zijn.

·        Scrub vanaf 7 dagen na de behandeling de huid 2 keer per week om de huid zacht en glad te houden en ingegroeide haren te voorkomen.

·        Neem als je heel gevoelig bent 20 minuten voor de behandeling een paracetamol.

·        Als je ongesteld bent kun je gewoon komen, gebruik een tampon en stop het touwtje weg zodat deze niet in de wax kan komen.

·        Kom schoon en neem het liefst een douche voor de behandeling, trek schone kleren aan zodat je je voor en na de behandeling prettig voelt en schoon.

·        Gebruik als je binnen 24 uur in de zon gaat, een goed zonneproduct met een hoge beschermingsfactor!

Niet doen de eerste 24 uur na het waxen:

·        Neem geen heet bad of hete douche.

·        Ga niet in de zon of onder de zonnebank liggen.

·        Draag geen strakke of niet-ademende kleding.

·        Gebruik geen geparfumeerde producten op de huid.

·        Raak de gewaxte huid niet aan met vieze vingers.

·        Ga niet meteen naar de sportschool na de behandeling, de kans is groot dat door de warmte en het vocht alsnog irritaties ontstaan.

·        Niet scrubben binnen drie dagen na het waxen.

·        Maak geen afspraak vlak voor of tijdens je menstruatie als je dan extra gevoelig bent. In andere gevallen kan je gewoon een afspraak inplannen. Meiden onder elkaar!

·        Scheer je haar nooit tussen je waxafspraken door. Dit verstoort de ontharingscyclus!

.

E-mailen